Thursday, March 18, 2010

DO NOT READ THIS - part 6

I am ready now to continue to write about what I have put up with all these years... and the warning that I gave in part 1 is still valid here:

IF YOU DONT WANT TO KNOW THE TRUTH, DO NOT READ THIS. As simple as that.

Today, si polan harassed Muaz and Amin. Sebab according to him, Muaz and Amin were the ones responsible in letting me (membiarkan I) write what I have written in my previous entries. Haiya... be gentleman la abang oi... apasal pulak salah budak2 tu... kalau awak nak marah saya, marahlah saya... apa pulak marah budak2 tu... pakai akal la...

And as usual, he and his moron daughters missed the point entirely. They said all these started by me who interfered in with anak2 punya hal... while the way I see it, it his daughters, especially diana who with terlebih ajar (by who???) - not kurang ajar - who was the one who masuk campur dalam hal orang tua.

On her FB wall, diana accused me of disturbing her family. Well... wahai diana, name one occassion where aku ni kacau family engkau?

1. Anak2 aku ada ke duduk rumah mak engkau?
Tapi adik beradik engkau, wafi dan khairani dah lebih 4 thn bermastautin di rumah aku di alamat no 16, Jalan Lumpit Tiga 18/35C, Sek 18, 40200 Shah Alam. Setan belaan mak kau tu bermaharajalela di rumah tu, sampai aku sendiri kena halau dari rumah tu. Kau pasti gelak, dan kata, padan muka, sebab engkau sama dengan adik beradik kau tu - BANGSAT. Tak tahu makna BANGSAT? please refer to my entry on "Some useful definitions".

2. Tak cukup tu, sepupu sepapat kau (anak sedara mak kau yg asal dari Kedah tu) pun rajin jugak dulu datang rumah aku. Sorang belajar kat UiTM (kalau tak silap nama dia Erin), biasiswa lambat masuk, dtg rumah aku kebuluran, habis nasi dan lauk yang aku masak untuk anak aku dimakannya... Masa tu dia datang dengan abang dia, nama Boy... eh, ada pulak sedara kau yg panggilannya mat saleh... yg engkau mengejek Mia panggil aku mummy tu kenapa pulak ya... Aku bukan nak mengungkit, sebab pasal makan ni tak baik ungkit, tapi kalau dah tak tahu berterima kasih memanglah aku sebut... Kau boleh tanya sendiri sepupu kau ni.

3. Si Boy ni pulak grad from UIA, tapi menganggur, pas tu merayu mintak tolong carikan keje, akupun tolong lah sebab kesian, budak ni baik, dia berterima kasih. Tapi pokoknya dia ni anak sedara mak kau, pe hal mintak tolong dengan aku? Bukan ni kategori mengacau ke?
Dan sila lah tanya si Boy ni kalau kau tak percaya.

Anak sedara aku ada ke mintak makan dengan mak kau? Anak sedara aku ada mintak tolong cari keje dengan mak kau? Tanya mak kau sendiri untuk kepastian...

Abis tu, kenapa kau kata aku yang kacau keluarga kau?

4. Ada lagi 2 sepapat kau, anak pakcik kau yg dulu duduk di Kelantan, jadi penagih dadah lepas tu mati... innalillah... aku bukan nak ngumpat pasal org yg dah mati. Tapi sepapat kau yg 2 org ni ada juga datang rumah aku. Aku jamu jugaklah makan sebab org datang rumah kan, lagipun anak yatim.. walaupun aku marah sebenarnya, buat apa anak sedara mak kau datang rumah aku? Lagi sekali aku bukan ngungkit pasal makanan yg aku bagi dia makan, tapi aku nak tanya kau ni:

Ada ke anak sedara aku yg bapaknya mati, lepas tu datang pulak melawat ke rumah mak kau?

Kalau kau tak percaya, tanyalah sepupu kau tu. Pasti dia mengaku, sebab dia orang ni nampak macam orang baik2... dan bukan salah dia org semua ni... aku sebut di sini sebagai fakta dan bukti... bukan aku marah kat dia org...

Sama juga kes si Boy, aku pun tak marah dia, sebab dia pun nampak baik dan pandai berterima kasih. Si Erin tu, kalau dia memang sama dgn Erin yg pandai kutuk aku kat FB tu, I have this to say... Erin, u memang live up to the standard of the LOSERS clan... shame on you!!! Kalau salah org, I'm not afraid to say I'm sorry...

5. Tu tak sebut makcik kau yg kat klang lama yg lakinya masuk jel tu... Bapak kau terlalu melebihkan adik-beradik mak kau sampai aku ni pernah ditinggal beraya sendiri sebab aku tak setuju nak bagi tumpang kereta aku kat makcik kau tu untuk balik raya... Apa? Kau nak kata padan muka lagi? Ok, katalah, tapi pointnya:

Ada ke kakak atau adik aku yang pernah mintak tumpang kereta mak kau?

Aku rasa kalau ada sedara aku yg mintak tolong pada mak kau, jauh sekali mintak makan... mesti dah kena kejar dengan parang...

So, wahai diana, sedarlah diri... aku tak pernah kacau keluarga kau... keluarga kau yg huru-hara itu lah yg selalu mengacau hidup aku...

Dan bapak kau yang masih tak mahu terima kenyataan tu, masih nak menyalahkan aku dan anak-anak aku...

So, lepas ni, sebelum bercakap, sebelum menuduh, kaji fakta kau dulu... jangan jadi kambing mengembek tak tentu pasal...

2 comments:

  1. I didnt know you could talk this way girl.. lol.. but be careful of your bp, it might jump up the roof again.. take care honey.

    ReplyDelete
  2. I, kalau dah naik hantu, memang bahasa tu akan senang keluar... hehe.
    Thanks for your concern and u take care too.

    ReplyDelete