Monday, March 14, 2011

suka menyibuk - baik mati...

1. Rajin bercakap, rajin bekerja - Bagus Sekali
2. Rajin bekerja, malas bercakap - Kena Buli
3. Malas kerja, rajin bercakap - Wayang Cina
4. Malas bekerja, malas bercakap - Tak Guna
5. Malas bekerja, suka mengadu - Nyanyuk
6. Malas bekerja, selalu ponteng - Baik Berhenti
7. Malas bekerja, suka menyibuk - Baik Mati

- Kata-kata Profesor UNGKU AZIZ

I particularly like no. 7... memang ramai dlm dunia ni dlm kategori tu... terutamanya ada satu kerabat tu yg suka sangat nak tahu apa aku buat apa aku fikir... lepas tu dia sakit hati lalu meracun dan mengungkit...betul2 bangsa tak ada keje selain MENYIBUK...

Aku tak doakan dia org mati, sebab mak aku dulu ajar, walau macam mana jahat pun seseorang tu, jangan sesekali kita doakan dia mati... yang cakap "MALAS BEKERJA, SUKA MENYIBUK - BAIK MATI" tu Professor Ungku Aziz, bukan aku...

No comments:

Post a Comment